A só fogyasztás meglepetései (így "külön írva" kaptam!)

Mint egy elkötelezett, egészségpárti termékeket gyártó és forgalmazó cégtulajdonosnak

feltétlenül kötelességemnek éreztem, hogy ezt az e-mailon kapott levelet alapos szűrésnek vessem alá,

mielőtt közzéteszem, vagy visszatartom magamnak. Nagy felelősség lett volna csak úgy kitenni a netre.

Ezért felkerestem egyetemi tanár barátomat, egy kutatóorvost, akitől egy napon belül megkaptam az alapos,

minden lényeges részletet tartalmazó  választ. Így már más a helyzet. Most már, ha bárki ezt, vagy hasonlókat kapna

van etalonja, amihez viszonyítson. Főleg, ha a gyógyszertári ÜZLETÁGAT  megrohamozni szándékozó, ártatlan, vizet nem ivókat

látom lelki szemeim előtt, hát nagyon bántam volna, ha hagyom őket. (Dénes Ottó)

-----------------------------------------------------------------------------------------

Az elmúlt héten (2011 03. 20) a helyi lapban megjelent az a  cikk, amit már szinte vártam is, ismerve az interneten terjengő bármiféle hírek nagy sebességét és nagy hatású következményeit. A PATIKÁKAT MEGROHAMOZÓ, tudatlan és félős vásárlókat megtévesztő cikket is meg a CÁFOLATÁT IS alább, a “veszélyes” cikk végén  közöltem is. Most ismét hangsúlyossá teszem. (Dénes Ottó)

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

Káliummal és halállal ijesztgetik a fogyasztókat  Közölte a HELYI TÉMA c. hírújság.

Az interneten terjedő hírek hatására megugrott a pati­kákban az orvosi só, a nagytisztaságú nátrium­klorid (NaCI) iránti keres­let. A különböző fórumokon megjelent írások szerint a boltokban kapható csökken­tett nátrium- (Na) és meg­növelt kálium- (K) tartalmú sók nem szabványosak, halálos veszedelmet jelen­tenek mind a beteg, mind az egészséges fogyasztókra.

Az Országos Élelmezés- és Táp­lálkozástudományi Intézetet, az OÉTI-t kérdeztük meg a rémhírek­kel kapcsoltban.

Az egészséges életmód érdekében változtatni kell sózási szokásainkon

- Az interneten számos butaság terjed. A patikák is beszámoltak ezeknek a híreknek a hatásáról, a gyógyszertárakban megugrott az orvosi só iránti kereslet. Ha bármi igaz lenne a különböző fórumokon megjelent, minden tudományos alapot nélkülöző cikkekből, már rég meghaltunk volna. Honlapunkon, a Nemzeti Sócsökkentő Programot bemu­tató oldalon mindenki választ kaphat a sófogyasztással kap­csolatban felmerülő kérdéseire - tudtuk meg dr. Martos Évától, az OÉTI főigazgató főorvosá­tól. A hivatalos honlap megcá­folja a rémhírkeltőket: „A nát­riumbevitel csökkentése és a káliumbevitel növelése egyaránt vérnyomáscsökkentő hatású, mind normális, mind magas vér­nyomásos egyéneknél. Bizonyí­tottnak tekinthető, hogy minden olyan diétás módosítás, amely a Na-bevitel csökkentésére, illetve a K-bevitel növelésére irányul, jelentősen hozzájárul a lakosság egészségi állapotának a javu­lásához, a szív- és érrendszeri betegségekből eredő halálozás csökkenéséhez.

Az Amerikai Hypertonia Társaság 2009-ben megjelent állásfoglalása a vérnyomáscsök­kenést eredményező táplálkozási ajánlásokról egyebek mellett java­solja, hogy a nátriumfogyasztás ne haladja meg a 2,3 grammot napon­ta, a káliumbevitel érje el a 4,7 gramm/nap szintet. Megállapítja, hogy egészséges egyéneknél, nor­mál vesefunkció mellett a napi 4,7 gramm káliumbevitelt meghaladó étrend sem jelent semmiféle koc­kázatot, mivel a felesleg a vizelet­tel kiválasztódik."

Vincefiné Simon Tímea dietetikus, táplálkozási szaktanács­adó szerint is oda kell figyelni, hogy mennyi és milyen össze­tételű sóterméket használunk a konyhában.

- A jódozott tengeri sót aján­lom, ebből is elsősorban a minőségi termékeket. A legjobb, ha zöldfűszereket használunk éte­leink ízesítésére. Természetesen ebben is mértéket kell tartani, minél kevesebb sót, sós ételt ajánlott fogyasztani. A magyar konyhára jellemző a só nagy mennyiségű felhasználása, az egészséges életmód érdekében ezen változtatni kell. Baranyai

-----------------------------------------------------------------------------
Íme “Az a bizonyos szenzációs” levél!
Az emberek nem törődnek ezzel, fel sem fogják, és el sem hiszik....
Pedig mindannyian tanultuk anno az általános iskolában, hogy a só
NaCl!!! Se több, se kevesebb!!! Van még egy szabvány is erre, a
sószabvány, ami kimondja, hogy közvetlen étkeztetés céljára
használatos sónak minimum 97% tiszta NaCl-ot kell tartalmaznia! SEMMI
KCl!!! Ezzel szemben szinte minden só KCL-al kevert, ha nem 100%-ban
az!!!
De mára mintha elfelejtettük volna használni a fejünket és csak vakon
elhiszünk mindent!!!
Ilyen a fluor meg a fogzománc esete... Mióta kizárólag csak
fluormentes fogkrémet használok, azóta nincs fogkövem és nincs
fogínyvérzésem... Pedig a legtöbb fogorvos fluoridos fogkrémet ajánl!
Döbbenetes, ami itt és most folyik!
30 éves barátaim közül sokan nemzőképtelenek, allergiásak,
vesebetegek, magas vérnyomásban szenvednek, stb... Beteg nemzet a
magyar, ezt olvasom... De ez nem igaz, mi egy ősi nép vagyunk, csak
éppen beteggé tesznek minket! Ha nem így lenne, miként lehetséges,
hogy egyáltalán van még olyan, hogy magyar???!!!
Jómagam 12 évig nem tudtam a szívemre fordulva az oldalamon aludni,
mert heves szívtájéki szorításra és erős légszomjra ébredtem…
Voltam EKG-n, terheléses EKG-n, mindenhol a panaszommal... Az eredmény
szerint én olyan egészséges voltam, mint a makk, de mégsem tudtam a
bal oldalamra fordulva aludni anélkül, hogy ne az előbb elmondottakra
ébredjek, riadjak fel!
Elfogadtam, mi egy ilyen szív-gyenge család vagyunk, gondoltam.
10-12 évvel később aztán egy jó-barátom szólt, hogy hallottam-e
Tejfalussy András nevét és a hírverését a sóról? Döbbentem olvastam el
Tejfalussy úr felhívását.. Tudtam, abban a percben rádöbbentem, hogy
ez okozza az én bajomat is, ez történt nagyanyámmal is, ettől kapott
édesanyám súlyos csontritkulást és magas vérnyomást, ettől
szívritmuszavaros atyám!!!! Mi ugyanis sok sót fogyasztottunk és
fogyasztunk most is! Szeretjük a sót! A paradicsomon, a paprikán, a
hagymán és úgy nagy általánosságban elmondva mindent jól megsózunk!
Kiváltképp a fasírtot!
Összeállt a kép, mert egyértelmű. A tények azok tények, lehet velük
vitatkozni, de nem érdemes, mert a tények makacsul tények is maradnak!
Itt egyet lehet tenni: átgondolni az eddigi ismereteinket, nem
hallgatni senkire sem, hanem gondolkodni és mindig mindent
ellenőrizni!!!
Tejfalussy úr felhívása után 3 napig csak az üzleteket jártam és vadul
ellenőriztem a polcokon a sót, a sókat... Nem hittem el, de inkább nem
akartam elhinni!!! Nem létezik, hogy valakik ilyet tesznek!!! Az
agyad tudja, hogy igaza van Tejfalussy úrnak, de Te magad nem hiszed
el, nem akarod elhinni, hogy ez tényleg igaz és veled történik meg...
Azóta olvastam egy bölcseletet: "A tudós gyakran kételkedik, a tudatlan

ritkán, a bolond soha!" Ez nagyon idevág!!!
Azóta szereztem tiszta NaCl-ot a patikából, és itt jön az érdekesség,
nem hiszed el, de úgy alszom a bal oldalamon, mint egy kisded! A
kislányomnak elmúlt az ekcémája és újra olyan sós a verejtékem nyáron,
mint 1980 előtti gyermekkorom idején! Szinte marja a szemem! Kb. 3 éve
pont azon gondolkodtam, hogy 40 éves koromra hogy megváltozott a
testem, mert már nem csípi a szememet az izzadság. Egy túrót!
NÁTRIUMSZEGÉNY DIÉTÁRA VOLTAM FOGVA A TUDTOMON KÍVÜL!!!

És mellette pedig öntik ránk a kálium-kloridot... Az a rémes és ördögi az
egészben, hogy nem egy testidegen anyagot, vagy mérget adnak nekünk,
hanem egy fontos és létszükséges anyagot kapunk csak éppen eltorzított
arányban, ami viszont a testünkön belül ebben a koncentrációban
szörnyű pusztítást végez!!! A természetben előforduló NaCl többletet a
vesénk lekezeli, de az ilyen mértékű KCl-al szemben teljesen
védtelen!!!
Ez az ördögi ebben az egészben! És mindenkiben más és más hatást vált
ki: van, aki cukros lesz, van akinek a veséje megy tökre, másokat szív
és érrendszeri panaszok gyötrik, a magas vérnyomás pedig szinte minden
második emberre jellemző lesz...
Egy kollégám rendszeresen külföldre jár alkalmanként több hónapra.
Itthon a cukra 8. Ehhez nem kell kommentár… Csak húst és zöldséget
eszik, semmi kenyér, édesség, semmi! Szigorú diéta! Mégis 8 a cukra.
Ezután kiküldik Kínába 2 hónapra. Egy pár hét után issza a söröket és
mindent eszik, amit ott Ő megkíván. Bulgáriában ugyan ez volt
ugyanezzel az emberrel... Nem furcsa?!
Ez az én tapasztalatom. A só kell, a só jó dolog, a sófogyasztás
egyfajta védőfaktor, gondolj csak a sóbányákban kialakított
gyógyhatású barlangokra!
Ez így van, így volt és így is lesz, még akkor is ha a Magyar
Tudományos Akadémia alsó-felső indusz-andusz professzorai ennek
ellenkezőjét is állítják és terjesztik ! Tejfalussy úrnak igaza van!
Sajnos. Bárcsak azt mondhatnánk, hogy egy feltűnési viszketegségben
szenvedő szórakozott tudós ember!!!! Én a magam bőrén tapasztaltam az
igazát! Már az orvost is ennek megfelelően választom meg: felteszem
neki ezt a nyilvánvaló kérdést és várom a válaszát. Amennyiben azt
mondja, mint amit az egyik gyerekdoki is mondott, hogy teljesen
rendben van az étkezési-sónak a káliumozása, akkor máris tudom, hogy
vagy rosszindulatból, vagy tudatlanságból mondja ezt, de egy biztos,
nem ő lesz a gyermekem dokija...
Én már 250 kg sót vásároltam és ebből kb. 50-100 kg között vittem
barátaim és ismerőseim számára! Egy ilyen alkalommal zárás előtt 10
perccel vettem át a sót patikából, amikor is rajtam kívül senki sem
tartózkodott a patikában. A patikusnő megkérdezte, hogy hova a
jó-fenébe viszek ennyi sót?! Feldolgozó üzemem van??? Erre én
visszakérdeztem, hogy hallott-e a sómérgezésről? Zavartan bólogatott
és mondta, hogy ő is tanulta még anno, hogy a kálium mennyire egy
veszélyes anyag!!!! Erre megkérdeztem, hogy ha ezt ő tudja, akkor
miért nem rendel a maga és családja számára ő is ebből a tiszta
sóból??? Erre ő: "Mi CSAK ezt esszük!"
Erre elmondtam neki a 10-12 éves gyötrő éjszakáim történetét, mire ő
sommásan megfogalmazta, hogy ezek a tünetek tipikusan káliumra
utalnak...
Még egyszer, nem vagyok orvos, sem természetgyógyász, még vegyész sem
vagyok. Csak gondolkodom és már senkinek semmit el nem hiszek! Egy
vegyész kollégámnak mutattam NORBI UPDATE sójának a dobozát, aholis a
szokásos duma volt felírva...50%-ban NaCl szegény só és a másik
50%-ban pedig KCl volt beletöltve, mert így csökkenthetjük a
vérnyomást, bla bla bla… Ezt persze a vegyész kollégám nem hitte
el, amikor beszéltem neki erről... De amikor lefényképeztem és
megmutattam a fényképen a só dobozát, illetve annak feliratát
miszerint 50%-ban csökkentett NaCl tartalmú sót árulnak, akkor
hirtelen elhallgatott, majd csendesen megjegyezte, hogy ez felér egy
gyilkossággal!
Ez az én tapasztalatom. A sajátom. Lehet vitatni, lehet
megkérdőjelezni, lehet engem lehülyézni és kontárnak nevezni, csak
rajta! Tejfalussy úrnak igazának az ellenkezőjéről engem ugyan meg nem
győz senki sem! Még a Jó Isten sem!
Isten áldja meg Tejfalussy urat amiért felemelte, fel merte emelni a
szavát és ezzel vállalva az üldöztetését azért, hogy legalább egy páran
megmeneküljenek ettől a tömeges mérgezéstől! Ugyanis sokkal
kevesebben vannak azok, akik felébrednek, és végre használni kezdik

az agyukat és a régen tanultakat - mint a többség, akiknek egyszerűbb azt
mondani, hogy ez egy összeesküvés elmélet - és másra is használnák az
agyukat a helyváltoztatás koordinációján kívül!
Azután: még Láttam Tejfalussy András Úrral folytatott levelezését a
nátrium és kálium arányáról.
Távol áll tőlem, hogy okoskodjak, de amikor azt láttam, hogy Önök is
fogyasztják HUMINI... akkor úgy gondoltam, hogy megosztom Önnel,
Önökkel is a következő gondolatmenetet ! Kérem, olvassa el, és
gondolkozzon el rajta!
Nem azt kérem, hogy higgyen benne, mert ezek tények nem elhinni kell,
hanem átgondolni! Vagy átgondolja az ember és annak megfelelően
tudatosan cselekszik, vagy nem foglalkozik a tényekkel! De hinni max.
a templomban szabad! Különösen nem a reklámoknak!
Azt kell mondjam, hogy Tejfalussy Úr által javasolt 30 Na és 1K
arányszámot gyógyszerészek, vegyészmérnökök, orvosok és egy szívsebész
ismerősöm is egyöntetűen és egymástól függetlenül is elfogadták, sőt
javasolták amikor én is ezzel a kérdéssel fordultam hozzájuk! Az egyik
patikushölgy még azt is hozzátette, hogy tanulta Ő is, hogy a Kálium
mennyire veszélyes egy anyag!!!
A neten sok infó kering erről, amit én kérésére szívesen megosztok
önnel, de addig is olvassa kérem az alábbiakat és döntsön okosan !!!
".. Amiről beszélni fogok, az bármilyen krimibe beleillene. A baj csak
az, hogy ez itt és most történik, mégpedig mindenkivel, veled is! Azt
fogom elmondani, hogy hogyan mérgezik tudatosan az embereket és miért
nincs esélyed arra, hogy egészséges öregkort érj meg, feltéve, ha
egyáltalán megéred a nyugdíjas kort! A módszer egyszerűen zseniális!
Több szempontból is, egyrészt azért mert ebben a témában aránylag
könnyű félrevezetni még a szakembereket is, másrészt azért mert, aki
esetleg csak félfüllel hall a dologról, az biztosan nem fogja fel ennek
a súlyát és jelentőségét.
Nézzük, mit is okoz ez a mérgezés: Szív és keringési problémák, magas
vérnyomás, asztma, csontritkulás, érszűkület, fokozott trombózis és
infarktusveszély, anyagcserezavarok, vagyis pont azokat a
betegségeket, amelyek népbetegségek. Az anyagcserezavarok viszont
nagyon sok más betegségnek a kialakulását segítik elő, pl többek
között a rákét is. Azt nem állítom, hogy közvetlenül rákot okoz, de
igenis jelentősen segíti a rák kifejlődését. Úgy gondolom, hogy minden
olyan betegség, ami nem vírusos vagy bakteriális eredetű, azoknak a
kifejlődésében az anyagcserezavarok jelentős szerepet játszanak. Még
így az elején fontos tisztázni, hogy a mérgezéseknek nagyon sok módja
van. Ezek közül csak egy módszer az, amikor nem maga a felhasznált
anyag mérgező, hanem a szervezetbe juttatott mennyisége miatt válik
mérgezővé.
Az az anyag, amiről konkrétan beszélek a kálium. Ez egy egyébként
létfontosságú anyag, a vérben 5 mmol/l -nek kell lenni belőle, azonban
az egyensúlya annyira kényes, hogy 7 mmol/l-nél már megáll a
szív!!!!!!
Orvosi biokémia: Donnan egyensúly! (erre még fogok hivatkozni) Ez írja
le, többek között azt is, hogy a vérben 5 mmol/l káliumnak kell lenni.
Az emberi szervezet számára létfontosságú anyagok egyensúlyának
fenntartásához egy anyagból ugyanannyit kell fogyasztani, mint amennyi
természetes úton távozik! Átlagos embernél, napi 2 liter
folyadékfogyasztást és ennek megfelelően 2 liter folyadékürítést
vegyünk alapul. (A folyadékürítés nemcsak vizeletürítést jelent, de
helyhiány miatt most úgy fogunk számolni mintha a folyadékürítés csak
vizeletürítést jelentene.)
A vizelet, mint szűrlet a vérből választódik ki. Ideális esetben, ha a
szervezetnek nem kell azért dolgoznia, hogy káliumot tartson vissza,
vagy felesleges káliumtól szabaduljon meg, akkor a kiválasztott
vizeletben ugyanannyi kálium van, mint a vérben, tehát 5 mmol/l. Ha
ennyi ürül, akkor az egyensúly fenntartásához ugyanannyit kell
fogyasztani, tehát 5 mmol/l-t. Ez napi 2 liter esetén napi 10 mmol
káliumfogyasztást jelent. A kálium relatív atomtömege 39,1.
39,1x10=391 mg! Tehát ideális esetben, napi 2 liter
folyadékfogyasztást alapul véve, a napi ideális káliumfogyasztás 391
mg vagyis 0,39 gramm!!!!!!!!!!!
A betegséggyártók módszere nem csak az, hogy egészségtelen dologra
beszélnek rá, mintha az lenne az egészséges, hanem ugyanakkor az
egészségesről lebeszélnek, és úgy állítják be, mintha az káros lenne.
A sóról, mindenféle hazugságot terjesztenek, többek között pl azt,
hogy megemeli a vérnyomást. Van még egy csavar a dologban, mégpedig
az, hogy a kereskedelmi forgalomban kapható rossz sók tényleg
vérnyomás emelkedést okoznak, ezzel is igazolva a betegséggyártókat.
AZ EGÉSZSÉGES JÓ SÓ, EGÉSZSÉGES EMBERBEN NEM OKOZ
VÉRNYOMÁS-NÖVEKEDÉST! Olyanoknál, akik nem egészségesek, (és itt az
egészséges embert nem szabad összekeverni a tünetmentessel), náluk
okozhat a jó só is átmenetileg vérnyomás növekedést, ezért amikor az
ember elkezdi visszapótolni a szervezetébe a hiányzó mennyiségű sót,
nagyon óvatosan és csak lassan, fokozatosan szabad ezt megtennie! A só
visszapótlása minimum 6 hónapot vesz igénybe, de sokkal inkább 1 - 2
évre van szükség az egyensúly helyreállításához!
Mivel a sóval kapcsolatos hazugságsorozatot csak nagyon lassan és
észrevétlenül lehetett bevezetni, és a köztudatba elültetni, ezért
ahhoz, hogy idáig eljussunk legalább 50 - 60 évre volt szükség.
Becslésem szerint Magyarországon az 1950 - 1960-as évek körül kezdték
lassan fokozatosan elterjeszteni a sóval kapcsolatos hazugságokat. A
folyamatot jelentősen felgyorsította, amikor a gengszterváltás után
észrevétlenül kicserélték a boltokban az egészséges sókat,
mérgezőekre. Ezeknek a következménye, hogy ma Magyarországon az
emberek 90 - 95 %-ának túl alacsony a vér nátriumtartalma, vagyis nem
esznek elegendő mennyiségű JÓ sót. (Mindig felhúzom magam, amikor
feljön ez a téma, elmondom az embereknek, hogy nem esznek elegendő
mennyiségű jó sót, és sokan kapásból rávágják, hogy ők bizony elég sót
esznek.)
Ha meg szeretnéd tudni, hogy elegendő jó sót eszel-e, akkor csak a
vérképedet kell megnézni. Korábban már említettem a Donnan egyensúlyt.
Ez azt is leírja, hogy egészséges embernél a vérben 142 mmol/l
nátriumnak kell lenni. Régi orvosi könyvek még leírják, hogyha a vér
nNátrium értéke 140 mmol/l alá csökken akkor az már KÓROS és
hyponatrémiáról beszélünk. A vérképekben a nátrium referencia
tartománya jelenleg 135-145 mmol/l, ami egy szándékosan eltorzított
érték. (Ha előveszed a vérkép eredményeidet több évre visszamenőleg,
akkor látni fogod, hogy a referencia tartományokat úgy módosítgatják,
mintha csak egy időjárás jelentés volna. Nem csak a nátrium
vonatkozásában.) A nátrium igazi referencia tartománya valójában 140 -
144 mmol/l. A határok kitolásával elfedték, hogy az emberek tömegesen
betegek a rossz sótól! A jelentkező tünetekre meg majd mindenféle
gyógyszereket fognak szedni, jelentős hasznot hajtva ezzel a
gyógyszeriparnak..."
Teljességgel rossz út ha valaki azt keresi, hogy melyik sót nem szabad
megvenni és fogyasztani!!! SEMILYEN SÓT NEM LEHET AJÁNLANI MA A
KERESKEDELMI FORGALOMBÓL!!!
Ha ma ajánlok egyet, mert ma még az tiszta, holnapra már lehet az is
kálisózott lesz!!!! És a dobozára, vagy zacsjkójára tök mindegy, hogy
mit írnak rá, nem? A lényeg, hogy mi van benne!!!
Az pedig bizonytalan tisztaságú, illetve nagy bizonyossággal
kálisózott! Van úgy, hogy nincs ráírva semmi, csak az, hogy MSZ. Ez
megint nem mond semmit, az MSZ Magyar Szabványt jelent, de ehhez még
kellene egy azonosító szám is, kb. így: MSZ-01-10007-82 Ez a hivatalos
sószabvány, talán visszavonták, de hát ezt is vajon miért tették?! Ki
nem találnátok... Biztosan csakis a mi érdekünkben és egészségünkért!
Naná! Ha a Wikipedián rákerestek, akkor ott is sok érdekességet lehet
találni... "csak azért nem váltották ki még a NaCl-t KCl-el teljesen
mert mániákus depressziót okoz..." Ezt elolvasva gondoltam, hogy
rögtön kivetem magam az ablakon! Ennyire izzadságszagú baromságot
ritkán olvas az ember, nem? Régen a só fizetőeszköz volt, nem azért
mert az emberek nem tudtak só nélkül vagy sós íz nélkül létezni, de
nem ám! Egyszerűen amennyi sót veszítünk izzadsággal, vizelettel,
széklettel stb. naponta, pont annyit kell bevinnünk és erre a
legmegfelelőbb a só, a NaCl. Ez évezredek óta így ment csak mostanában
az egészségünkért aggódók próbálják megreformálni az étrendünket a
"saját" érdekünkben, mert aggódnak a magas vérnyomás kialakulása
miatt! Szédületes. De térjünk vissza a boltokban kapható sóra:
Volt egy időben 99,7%-os NaCl só Ausztriából, az talán jó lehet és még
a Lidl-ben is láttam hasonlót... Ezek talán tiszták, mert nem
Magyarországról valók, de ki venne rá mérget???
Sokkal egyszerűbb elballagni a patikába, illetve a 10-ik patikába is,
ahol ha szerencsések vagyunk, akkor rendelnek nekünk a kívánt
mennyiségben és patika tisztaságú NaCl-ot !
Én nem kockáztatnék az alapján, hogy mi van a dobozra, zacskóra írva!!!
Horváth Rozi, Sara Lee cég és a Nyirtassi cégek, talán Compass vagy
Compex a neve, no ők azok... persze vannak még sokan ezen a pályán
(tengeri só, Sale Marino) szín mérgeket árulnak!!! Van még
Fluoridos só is, ez a kedvencem (mintha a halálraítéltnek a
méreginjekcióhoz még ciánt is kevernének, hogy még tutibb legyen a
dolog...az elitélteket különben káliumkloriddal végzik ki az USA-ban,
a fekete angyal is ezzel segítette át az örök vadászmezőkre azokat,
akiket evilági szenvedéseitől meg akart kímélni...) és talán még
szívműtétek előtt is ezzel állítják meg a szívét a betegnek... Szóval
ez egy ilyen anyag, de csak akkor HA ELTOLJÁK AZ ARÁNYOKAT, ez benne
az ördögi, szép mi?
Ezen felül ott van még a patikában is (és az üzletekben) kapható
fűszersóként árult VIVEGA 50-50%-os koncentrációban, ami a 30:1-hez
képest az 1:1 (50-50 %-os) arányt valósítja meg, tehát megint csak méreg
és mindezt kb. 5000 Ft-ért, aranyárban. Nézzétek meg a Korpovit
kekszet is... a felhasznált alapanyagok között "véletlenül" ott figyel
a kálium klorid is... Ez üzletileg sem rossz, mert úgy nyírjuk ki
saját magunkat, hogy közben még fizetünk is érte, és akik mindezt
teszik velünk, csak hátradőlnek és röhögnek rajtunk... Két legyet egy
csapásra, végre eltisztulunk az útból és nekik még csak egy
fillérjükbe sem kerül! Komolyan mondom, le a kalappal előttük, hogy
ezt mind meg tudták így ebben a formában csinálni! Zseniális, nem?
Szóval csak gondolkodni kell, mit is tanultunk az általános suliban? A
só: NaCl. Mit is mond a "visszavont" Magyar Szabvány, amit eleink nem
véletlenül vettek szabvány alá, szinte kőbe vésve??? Azt, hogy a
közvetlen étkeztetésre szánt sónak minimum 97% tiszta NaCl-t kell
tartalmaznia!

“A hit látja a láthatatlant. Elhiszi a hihetetlent és eléri a lehetetlent.” 
A fenti “tanulmány” aláírója egy hölgy, akinek a nevét nem hagytam a közzététel alkalmával eredeti helyén, mivel nem egyeztettem vele. (Dénes Ottó)
-------------------------------------------------------------------------------------------------
> Date: Tue, 18 Jan 2011 18:36:33 +0100
> From: otto@denesotto.hu
> > Subject: só, vagy kálium?
> A küldő nevét kihagytam.
-------------------------------------------------------
> Kedves  Barátom !
> Te vagy az egyetlen Origó, amiben (akinek) hiszek ilyen kérdésekben.
> Ez a cikk terjed,mint a rákfene. Nem az én dolgom, hogy megállítsam, de
> en privatim érdekel, hogy mi lehet az igazság a Na kontra K
> VISZONYLATÁBAN. Eddig úgy tudtam , hogy a Kálium a nedvkeringést
> előmozdító életfontosságú elem.
> Kérlek, hogy segíts a valódi tisztánlátásban. Hálásan köszönöm: Ottó
A tisztázó levél, amit a fenti “dolgozatra” kaptam.  Legfeljebb egy-két kiemeléssel nyomatékosítom a véleményemet.
Kedves Ottó,
Nagyon hasznos anyagot küldtél. Ha volna még ilyen, örömmel veszem. A pünkösdi eü konferenciára nagyon jó témákat lehet ezekből faragni.
A NaCl fogyasztás fontos, valóban. A Na és K azért nagyon érdekes, mert a szervezet a Na-t vissza tudja szerezni a távozó testfolyadékokból, cserébe K-ot ürít, fordítva azonban nem megy. Ráadásul a két ion élettani szerepe nem ugyanaz.
A víz a Na-t követi, tehát ha alacsony a vérnyomás (leggyakrabban alacsony vértérfogat esetén, ha keveset iszunk), akkor a vese Na-visszatartással tart vizet vissza, de ehhez K-ot kell kiürítenie (kicseréli a két iont). Ha sok a Na bevitel kevés folyadékbevitel mellett (eleget eszünk de nem iszunk), akkor a vérben nő a koncentrációja, emiatt több vízet a vérbe a sejtekből tud csak elszívni, ami speciális idegsejtek esetén azok aktiválásával szomjúságérzetet vált ki. A visszahigításhoz tehát iszunk, inni vágyunk, így ezzel nő a vértérfogat és nő a vérnyomás is, amíg ki nem pisiljük az így létrejött só és víztöbbletet. Emiatt a szomjúság-automatizmus miatt van az hogy ha nem iszunk, de eszünk, kevesebb ideig bírjuk ki, mintha nem eszünk de iszunk. A Na tehát a vérnyomás szabályozás egyik kulcsa. Túl sok Na csak akkor okoz magas vérnyomást, ha a vese nem tudja üríteni megfelelően a többletet, például terhességben, vagy minden más, a kiserek átmérőjét befolyásoló kórállapot esetén. Ez egyszerű élettani alaptétel.
A K viszont a sejtmembrán ingerlékenységét és így a sejt alapműködését határozza meg. Ezen létfontosságú ion sejten belüli és kívüli mennyiségeit épp ezért a szervezetnek nagyon precízen kell szabályozni, ezért sokkal szűkebb az a tartomány ami között a K koncentráció a vérben normálisan, baj nélkül lehet. Ezt a vese végzi, ha jól működik. Ha sok a K bevitel, akkor több vizelettel több ürül és visszaáll a rend. Ha kevés a K bevitel, akkor azt pótolni kell, mert nincsen K/Na pumpa  (csak fordítva megy a dolog). A szilárd táplálékkal azonban elegendő K-ot veszünk magunkhoz, mivel minden sejt, akár állati akár növényi, sok K-ot tartalmaz. A baj akkor van, ha hányinger/hányás/hasmenés miatt nem eszünk, nem visszük be a szokásos K adagot, ráadásul a hányás hasmenéssel, a testfolyadékok távozásával nagyon sok saját K-ot is veszítünk. A magas K bevitellel akkor van baj, ha a vese nem jól működik, vagy ha túl keveset iszunk, mert akkor nem tud ürülni, és emiatt felhalmozódik. A napi min. 2 l folyadékbevitellel, így a megfelelő mennyiségű vizeletképzéssel pont ezt segítjük elő, vagyis méregtelenítünk.
Aki kevés nátriumot és sok káliumot fogyaszt (sószegény diéta), annak a veséje a Na/K pumpamechanizmus miatt több nátriumot tart vissza és helyette több káliumot ürít: a végeredmény normálisra emelt Na szint, és normálisra csökkent K szint. Ez azt jelenti, hogy Tejfalussy és ennek a nőnek az irománya paranoia, nem több.
Aki túl kevés nátriumot de szokásos adag káliumot fogyaszt, annál káliumhiány léphet fel, ugyanezen Na/K pumpamechanizmus miatt. Ez pedig szívritmuszavarhoz és ideg-ingerlékenységi gondhoz vezet.
A sok Nátrium bevitel szokásos káliumbevitel mellett több vízvisszatartást és ezzel magasabb vérnyomást okoz, de amint megszűnik a túlzott sóbevitel, a sótöbblet vizelettel távozik, visszaáll a rend.
Mindezek miatt, aki eleve magas vérnyomásos, annak csökkenteni kell a vérnyomáskiugrás kockázatát, ezért kell nátriumszegényen étkeznie. A N/K pumpa miatt viszont a K szint csökkenés megelőzésére kell a K-ból többet bevinni.
Tehát:
1. Aki egészséges (nem magas vérnyomásos és jó a veséje), annak semmi baja nem lesz a káliumozott sótól, kivéve ha nem iszik eleget hozzá, mert akkor magasabb lesz a K szint, ennek minden tünetével együtt.
2. Aki vesebeteg, annak nem szabad magas K tartalmú dolgokat ennie, annak tiszta só kell, de azt is csak mértékkel.
3. Akinek jó a veséje, de magas a vérnyomása, annak sószegény étrend kell magasabb K bevitel mellett.
4. Akinek már mindkettő rossz (vérnyomás magas, vese elégtelen), annak szigorú orvosi utasítások mellett kell élnie, ha élni akar.
A tiszta só egészségeseknek jobb, mint a káliumozott, de a pánik, amit ezzel kelt, nem más mint túlzás, paranoid téveszme…..a magyar lakosság jelentős része túl kevés folyadékot fogyaszt egy nap, így ha káliumozott sót fogyasztunk, akkor az tényleg magasabb K szintet okozhat az alig dolgoztatott vese miatt. Ha egyszerűen többet iszunk tudatosan, akkor nem kell aggódni a K miatt. .. Ennyi az értelme, nem több.
Üdvözlettel…
(Kiegészítésem: TEHÁT A NORMÁLIS MENNYISÉGŰ FOLYADÉKBEVITELLEL A Nátrium-Kálium vitát lezárom magamnak. A Káliumot megkapom a TENGERI sóban, mert annak a K-N aránya hiteles mérések szerint az emberi vérben lévő N-K arányait képezi le, így jobban megfelel az egészséges étrendben szükséges sónak.D.O.)

Címkék: